Webinar: The body in tourism during pandemic times

29 setembre, 2021
webinar-body-in-tourism-banner2-1

El grup de recerca NOUTUR, els Estudis d’Economia i Empresa de la UOC i la International Geographical Union Tourism Commission (IGU) organitzen el seminari web The body in tourism during pandemic times que tindrà lloc el pròxim 21 d’octubre a les 14h (CEST) en anglès i en format en línia. La jornada és oberta i gratuïta i podeu inscriure-us en aquest enllaç

El seminari web The body in tourism during pandemic times reuneix relacions teòriques, filosòfiques i empíriques sobre “el cos” del turisme dins del context de la pandèmia COVID-19. Aborda les dimensions biopolítiques i corporals del turisme i la mobilitat turística en el marc de les canviants restriccions frontereres i de la imposició de nous règims de salut, seguretat i (bio) seguretat. També considera les realitats expressades dels que treballen per servir i allotjar els turistes durant la contínua crisi sanitària i les implicacions d’aquesta crisi en les divisions de la feina turística, ja siguin de gènere, racials, sexuals o de classe.

El webinar qüestiona quins cossos es mantenen sans i segurs a efectes de poder viatjar, gaudir de l’oci i el plaer, però a costa de qui i què. Però també com ha reconfigurat la pandèmia les disposicions espacials i corporals del turisme, l’hospitalitat i el lleure a casa, davant dels tancaments que s’allarguen en el temps i l’obligació (per a alguns) de treballar des de casa?

• 14h Benvinguda

A càrrec de Maartje Roelofsen, Universitat Oberta de Catalunya, Spain

• 14:15h “How much skin do we want to display in the end?” Arranging the space of the hospitable body at work

A càrrec de Kristina Zampoukos, Mid Sweden University, Sweden