La importància de la Direcció de Recursos Humans a l’empresa

24 febrer, 2020
direccion-de-rrhh

[Actualitzat a 12 de maig de 2022]

El món de la feina ha canviat dràsticament en l’última dècada, modelat per factors com una recessió econòmica brutal, avenços tecnològics i una nova generació de treballadors amb idees molt diferents de com hauria de ser l’ocupació, afectant la gestió de recursos humans en organitzacions de totes les mides.

Per adaptar-se a les demandes d’un mercat global canviant, el Màster Universitari en Direcció i Gestió de Recursos Humans en línia de la UOC proporciona als estudiants les competències i habilitats requerides en la direcció avançada de persones i l’organització de la feina, la capacitat d’adaptar-se als canvis tecnològics i de donar resposta a les necessitats de sostenibilitat de les empreses i organitzacions al segle XXI. Tot això des d’una visió interdisciplinar, amb aproximacions del management, la psicologia organitzacional i la perspectiva jurídica.

4 funcions clau de la Direccció de Recursos Humans

Si bé el paper i les funcions de la Direcció de RRHH pot diferir entre les organitzacions, sempre juga un paper important en les seves operacions quotidianes, de les que destaquen 4 funcions clau:

1. Funció social: Implementar mesures que responguin a les necessitats o reptes ètics i socials de l’empresa i els seus empleats. Això inclou qüestions legals com la igualtat d’oportunitats i la igualtat de salari per igual treball.
  2. Funció organitzativa: Accions que ajuden a garantir l’eficiència de l’organització. Això inclou la selecció i contractació de talent, la gestió del rendiment, l’aprenentatge i el desenvolupament del personal.
  3. Funció funcional: Establir directrius per mantenir el correcte funcionament dels recursos humans dins l’organització en el seu conjunt. Això inclou assegurar-se que tots els recursos de RRHH es destinin al seu màxim potencial.
  4. Funció personal: Ús de recursos per donar suport a les metes personals de cada empleat. Això inclou oferir l’oportunitat de desenvolupar les habilitats i competències que no només necessiten per als seus rols laborals sinó també per al seu futur.

El perfil més solicitat en Recursos Humans

D’acord amb l’Informe de empleo Addecco 2020, les titulacions universitàries de Ciències del Treball, Relacions Laborals i Recursos Humans es troben entre les cinc primeres més demandades per les empreses. S’apunta també que les ofertes per a titulats de l’àmbit de Recursos Humans també han crescut en 1,6 punts.

Recursos humans és actualment l’àrea per a la qual es demanen més candidats amb formació acadèmica de postgrau, ja que és un requisit obligatori per al 94,5% de les ofertes.

A més, segons l‘Informe Los + Buscados del Futuro 2021, per als llocs de Responsable de Relacions Laborals o HR Business Partner disposar d’un Màster especialitzat en Direcció de Recursos Humans és un requisit indispensable per a la majoria d’empreses.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és los-buscados-spring-2021.png

Per tot això, el Màster en Direcció i Gestió de RRHH de la UOC està dissenyat per formar professionals amb una visió global innovadora i amb capacitat de lideratge, preparat per abordar la transformació d’una empresa, aconseguir el progrés competitiu i millorar el benestar dels treballadors.