Jose A. García Pamplona: «Amb Waital podem sentir-nos com els protagonistes de les nostres sèries i pel·lícules preferides»

3 juliol, 2020
jose-garcia-pamplona_waital_mba

Jose A. García Pamplona és Enginyer de Telecomunicacions, llicenciat en Comunicació Audiovisual, Màster en Multimèdia i MBA en Negocis Digitals de la UOC. Durant més de 20 anys va treballar en el sector de la multimèdia realitzant nombrosos projectes interactius, així com en el sector de les telecomunicacions realitzant projectes d’Infraestructures Comunes de Telecomunicació. Des de fa 4 anys treballa en el departament de Disseny Digital a SEAT, on actualment exerceix les funcions de Digital Design Project Leader i UX Simulation Design Leader. El seu projecte Waital és un dels finalistes de l’SpinUOC 2020, el programa anual d’emprenedoria de la UOC.

Parlem amb ell de la seva experiència com a estudiant del MBA en Negocis Digitals de la UOC i de Waital.

En quin moment vas decidir matricular-te a l’Executive MBA en Negocis Digitals de la UOC?

Fa temps que tenia al cap fer un MBA però el treball i el poc temps disponible ho feien molt difícil. No obstant, si volia seguir creixent professionalment necessitava fer un pas més, així que en 2018 em vaig decidir. Era el moment de fer-ho. Anteriorment ja havia estudiat Comunicació Audiovisual (ara grau de Comunicació) ea la UOC, em va agradar l’experiència i sabia dels avantatges que té la formació en línia. Així després d’analitzar diverses universitats em vaig decantar pel MBA de Negocis Digitals de la UOC. I la veritat ha estat una experiència molt positiva i recomanable al 100%.

Què és el que més valores del MBA i què t’ha aportat a la teva carrera professional?

Per a mi és molt positiva la flexibilitat d’un MBA en línia, per poder dedicar-li el temps necessari sense uns horaris establerts. Valoro també molt positivament els contactes obtinguts durant aquests dos anys, així com la qualitat de la formació i dels formadors. També és important destacar la Business Week, la possibilitat d’accedir a Hubbik i a l’SpinUOC i l’ajuda perquè els projectes es transformin en realitats.

Personalment el MBA m’ha aportat la visió empresarial que complementa la meva experiència en el sector de les telecomunicacions, la multimèdia i l’audiovisual. Crec que en la meva carrera professional hi haurà un abans i un després del MBA en Negocis Digitals.

El teu projecte Waital és finalista de l’edició 2020 del programa SpinUOC d’emprenedoria. En què consisteix?

La veritat és que estic molt content i il·lusionat per ser un dels finalistes del SpinUOC d’aquest any. Waital és una idea que tinc des de fa uns 15 anys, quan vaig començar un Doctorat en Enginyeria Multimèdia, però vaig haver de deixar per manca de temps. Waital és una aplicació que, a mesura que vas veient una pel·lícula o un episodi d’una sèrie, et va mostrant de forma sincronitzada informació de roba, d’objectes, de llocs i de serveis que van apareixent en ella i et permet accedir d’una manera molt simple a l’enllaç on poder adquirir-los. És una cosa molt senzilla però amb un gran potencial.

Com va sorgir la idea de Waital, què et va inspirar?

És una idea que tinc al cap des de fa uns 15 anys. En aquells dies vaig voler matricular-me en un doctorat en Enginyeria Multimèdia, però vaig arribar fora de termini. Així i tot el vaig començar i vaig fer un primer esborrany, que plantejava publicitat dins d’una pel·lícula. Finalment per falta de temps vaig deixar el doctorat i la idea va quedar en tan sols un escrit. El 2018 em vaig matricular al MBA en Negocis Digitals a la UOC, i tenia clar des del principi que volia que el projecte final fos un projecte que pogués fer realitat. I de nou vaig pensar en aquesta idea de fa 15 anys, la vaig adaptar al món d’avui en dia i així va sorgir Waital.

Per què creus que és un producte que pot funcionar?

Vivim en una societat en què el consum audiovisual a través de plataformes de streaming està augmentant considerablement. Per posar un exemple, Netflix té més de 180 milions d’usuaris a tot el món i Disney + va aconseguir 10 milions d’usuaris a les 24h de llançar la seva plataforma en línia de continguts audiovisuals. I segur que molts de nosaltres hem vist alguna vegada algun objecte en una pel·lícula o sèrie que ens agradaria tenir, però no sabem on trobar-lo. O hem vist paisatges meravellosos en una pel·lícula que ens agradaria visitar.

Waital fa que tot això sigui molt més fàcil d’aconseguir, fa que puguem sentir-nos com els protagonistes de les nostres pel·lícules i sèries preferides.

Què és el que et va animar a presentar Waital a l’SpinUOC?

Va ser durant la Business Week de l’any passat del MBA, a la recepció de la UOC tenien una TV amb un vídeo de l’SpinUOC, i ens van explicar el que era. El vaig veure com una gran oportunitat per ajudar-te a emprendre una idea o evolucionar aquelles startups que ja han arrencat. I vaig pensar que jo volia ser-hi. Sense saber quin anava a ser el meu projecte final de màster, em vaig dir a mi mateix que jo volia estar al SpinUOC del 2020. I pocs dies abans de finalitzar el termini em vaig presentar i he arribat a la final. Estic molt content i orgullós de ser un dels finalistes d’aquest any i alhora molt agraït per tota l’ajuda rebuda per part de l’equip de la UOC i de Hubbik.

I ja per acabar, ¿Quins són els teus propers passos / projectes?

Ara mateix estic desenvolupant el primer prototip funcional de Waital amb el qual poder arribar més clarament als inversors. I després? Doncs ja ho veurem. M’agrada ser optimista i pensar que Waital serà un èxit, però prefereixo tenir sempre els peus a terra i anar treballant el dia a dia. I si fem bé les coses, els bons resultats vindran.