9 novembre, 2021
webinar-jornada-knowtour-cat-1

El grup d’investigació NOUTUR, amb el suport dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC, organitzen una nova edició de la Jornada Knowtour, que en aquesta ocasió posarà sobre la taula els reptes del canvi climàtic en el turisme actual, en un debat obert sobre problemes i solucions des de la gestió de destinacions. La jornada se celebrarà el dimarts 23 de novembre a les 18h CET en format en línia i la inscripció és gratuïta i oberta al públic.

El seminari web pretén reflexionar al voltant de la problemàtica de la crisi climàtica en el sector turístic. El punt de partida de la reflexió serà la constatació empírica dels efectes que, actualment, estan patint algunes destinacions turístiques associades directament o indirectament al canvi climàtic. En el webinar s’abordarà la magnitud i abast d’aquests impactes i les possibles conseqüències a curt i mitjà termini sobre els llocs turístics.

Després d’avaluar la realitat dels impactes del fenomen sobre les destinacions actuals es debatrà al voltant de les possibles vies d’adaptació, s’analitzaran casos de bones pràctiques i, es discutirà sobre els instruments de gestió de crisi i planificació urbana i territorial necessaris per augmentar la resiliència dels llocs turístics davant dels canvis previstos, d’acord amb diferents escenaris. Finalment, més enllà de la perspectiva d’emergència i impactes que pateix el sector, es vol també considerar les oportunitats que la crisi climàtica representa per a la transformació del model turístic actual i l’adaptació a les condicions canviants de l’entorn.

Aquest debat és especialment rellevant donat que s’insereix en el marc dels nous paradigmes de pensament postpandèmics en turisme que propugnen la necessitat de transformació profunda del model turístic i, per tant, permet donar pistes sobre com serà la manera de fer turisme en el futur pròxim.

La Jornada Knowtour comptarà amb la presència dels experts Òscar Saladié Borraz, doctor en Geografia per la Universitat de Barcelona i professor agregat del Departament de Geografia de la Universitat Rovira i Virgili; i Jon Olano Pozo, doctor en Estudis Turístics i investigador postdoctoral en el Centre de Canvi Climàtic de la URV (C3-URV). La xerrada estarà moderada pel professor Joan Miquel Gomis.

Per a més informació i inscripcions, podeu consultar la web de la Jornada Knowtour: Reptes del canvi climàtic en el turisme actual. Problemes i solucions des de la gestió de destinacions.