Com crear un entorn d’aprenentatge virtual inclusiu

20 octubre, 2021
webinar-inclusive-learning

El grup de recerca DigiBiz, amb el suport dels Estudis d’Economia i Empresa i de l’àrea de Globalització i Cooperació de la UOC, organitza el seminari web How to create an inclusive virtual learning environment, que tindrà lloc el dimecres 3 de novembre a les 3 de la tarda en format en línia, en anglès i amb traducció simultània al català i al castellà. La jornada és oberta i gratuïta i podeu inscriure-us en aquest enllaç.

El grup de recerca DigiBiz, amb el suport dels Estudis d’Economia i Empresa i de l’àrea de Globalització i Cooperació de la UOC, va organitza el seminari web How to create an inclusive virtual learning environment, en format en línia, en anglès i amb traducció simultània al català i al castellà. El seminari forma part del cicle Seminar Series on Digitalisation and Transformation (SSDT): Sharing research perspectives dels Estudis d’Economia i Empresa i explora, a partir de la investigació i la pràctica, enfocaments pedagògics per crear una aula inclusiva en línia que permeti avançar en l’aprenentatge individual de l’economia i l’empresa.

La ponència va anar a càrrec d’Alexandra Sedlovskaya, doctora en psicologia social per la Universitat Yale i directora associada del C. Roland Christensen Center for Teaching and Learning de la Harvard Business School. La seva tasca és dissenyar i executar investigacions relacionades amb la gestió de l’educació i les pedagogies que donen suport a l’aprenentatge centrat en els participants.

Aposta per la inclusió

Aquest esdeveniment respon a l’aposta de la UOC per a la millora de la gestió i l’atenció a la diversitat a les aules. L’acte s’emmarca dins del projecte europeu E-Inclusion, un projecte que reuneix un Consorci europeu format per sis partners i que té el suport de la Unió Europea a través del seu programa Erasmus+. La UOC és una de les quatre universitats que forma part d’aquest consorci d’investigació sobre l’atenció a la diversitat.
El projecte E-Inclusion té com a objectius fomentar la inclusió a les aules en les institucions educatives i donar suport als educadors en la implementació de models inclusius d’educació digital en entorns combinats i híbrids. A més, el projecte vol que la transició accelerada a l’educació digital no exclogui els grups vulnerables i pretén examinar i multiplicar les oportunitats de la tecnologia per desvincular l’estatus social i econòmic de l’educació superior.

El webinar està principalment a professorat propi, professorat col·laborador, tutors i a qualsevol persona que treballi o tingui contacte amb estudiants, i donarà eines per gestionar i aprofitar els beneficis de la diversitat a les aules digitals.

A continuació, podeu veure la ponència completa.