Carlota Sáez, estudiant del Màster de Turisme Sostenible i TIC, guanya una beca de la Direcció General de Turisme de la Generalitat

29 febrer, 2016
Postgrau Turisme - Màster Turisme Sostenible i TIC

TURISME – L’estudiant del Màster de Turisme Sostenible i TIC de la Universitat Oberta de Catalunya, Carlota Saez, ha estat guanyadora de la beca de la Direcció General de Turisme del curs 2015-2016 de la Generalitat de Catalunya dins l’àmbit del turisme inclusiu. Us recomanem llegiu a continuació l’UOC que li vam fer des de la UOC i que seguiu el seu exemple, són els últims dies d’accés per iniciar un màster universitari el proper semestre!

Després de vint anys treballant amb persones amb discapacitat intel·lectual, Carlota Saez necessitava un canvi i va decidir-se pel màster de Turisme sostenible i TIC. Fa només uns pocs dies li comunicaven que era la guanyadora de la beca de la Direcció General de Turisme del curs 2015-2016 de la Generalitat de Catalunya dins l’àmbit del turisme inclusiu. Gràcies a aquesta beca el seu treball final de màster (TFM) estarà vinculat a un projecte real i subvencionat.

Per què vas triar la UOC per al teu màster de Turisme sostenible i TIC?

Volia aprendre sobre turisme i ecologia. Vaig estar mirant diferents formacions, graus mitjans, postgraus, cursos… Vaig anar al saló de l’ensenyament i vaig estar com uns sis mesos més per a informar-me. El sistema de la UOC ja el coneixia perquè ja havia estudiat feia anys amb ells. Finalment, em vaig decidir pel màster que oferien per dos factors: un, el meu interès pel contingut, i dos, la manera de fer-ho a distància. El temari s’ajustava als meus interessos i em donava la llibertat de fer-ho des d’on m’anés bé. Així podia moure’m i decidir on i quan… Totes dues coses em van fer decidir.

Què havies estudiat abans?

La meva formació no té res a veure amb turisme. Vaig estudiar treball social a la Pompeu Fabra i porto vint anys treballant amb i per a persones amb discapacitat intel·lectual. Després de vint anys de feina, implicació i, també, de gaudir molt, necessitava un canvi. Així que m’he embarcat en un projecte personal que no sé si sortirà però del que de moment estic gaudint molt i aprenent moltes coses.

Tens ja clar de què anirà el teu TFM?

El meu treball de final de màster encara no l’he començat perquè tot just he acabat el primer semestre i m’he matriculat del segon, en què iniciaré aquest treball.

Com vas saber que hi havia l’opció de presentar-te a la beca de la DGT?

La tutora del màster ens va enviar un correu amb la proposta. Em va semblar força interessant, sobretot perquè unia les meves dues vides: persones amb necessitats de suports especials i turisme. Quina casualitat, no? O potser no, perquè en aquests quatre mesos he après què és la sostenibilitat amb la inclusió de totes les persones en qualsevol activitat turística i la participació de la comunitat.

La proposta de la beca unia les meves dues vides: persones amb necessitats de suports especials i turisme

El més curiós és que, en la meva feina, havia estat encarregada d’organitzar vacances per a persones amb necessitats especials. L’experiència era enriquidora però alhora frustrant perquè veies totes les mancances i barreres que hi havia quan una persona amb unes certes necessitats volia fer de turista. Això està canviant i em motiva molt poder ara fer el meu TFM sobre aquest tema. La vida té aquestes coses.

I com et van comunicar que eres la guanyadora?

No fa gaire que m’ho va comunicar la coordinadora del màster amb un missatge. No m’ho esperava gens ni mica. No tinc cap experiència en turisme i com van trigar un temps a dir-m’ho ja ho havia descartat totalment. Va ser una sorpresa molt gran.

Què implica per a tu guanyar aquesta beca?

Primerament, una motivació per a seguir endavant amb el meu nou projecte vital. Un repte i també suposo que una responsabilitat. Però, principalment, és una oportunitat de la vida i una porta oberta a noves experiències que no sé on em portaran.

Què t’agradaria fer en el futur?

El meu futur és incert però qualsevol projecte relacionat amb turisme sostenible seria el que més em motivaria. Crec que aquesta beca és una oportunitat per a conèixer nous àmbits i obrir noves portes. El futur… Ja veurem.

Pots llegir l’article complet a UOC Notícies.