11 octubre, 2018

En l’informe global  es recull la perspectiva dels titulats de graus, màsters universitaris i doctorats a la UOC, fruit de la col·laboració entre l’Agència de Qualitat Universitària i la UOC al 6è estudi d’inserció laboral dels titulats i titulades de les universitats catalanes (2017). L’estudi, impulsat per les universitats públiques catalanes per mitjà dels seus consells socials, les universitats privades i 31 centres adscrits, és una de les més representatives i importants a Europa.

Les dades i la seva valoració, s’han de tenir en compte en els processos de seguiment i acreditació de les titulacions, en concret a l’Estàndard 6.4 Els valors dels indicadors d’inserció laboral són adequats per a les característiques de la titulació, del seguiment del curs 2017-2018 i en els propers informes d’acreditació per a les visites planificades al 2019.

En el següent enllaç destaquem les dades pel grau d’ADE de la UOC, però la informació és molt plural.

Per fer un resum de l’informe destaquem que la importància del títol de la UOC per a accedir al lloc de treball ha augmentat exponencialment en els darrers anys, superant els menors valors del 2014, de manera que per més d’un 20% ha estat necessari.

El grau de contractes temporals dels graduats UOC ha augmentat, igual que ho ha fet en el global del mercat de treball, suposant més d’un 10%.

Parlant del perfil d’estudiants graduats, la majoria d’ells repetirien la carrera i quasi tots ells ho farien de nou a la UOC. Per altra banda hi ha hagut un lògic augment de graduats fora de Catalunya i diem lògic perquè el canvi en les condicions de matrícula hi ha influït de ben segur. La meitat d’ells seguiran formant-se, arribant fins el 30% aquells que faran un postgrau o Màster. I finalment tot i que cada vegada està més equilibrat per sexes, encara hi ha més estudiants homes que dones.

Si voleu comparar amb d’altres universitat us animem a que consulteu l’Informe sencer.

És professor dels Estudis d'Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Doctor en Economia per la UOC.