L’economia col•laborativa, de l’altruisme al lobby

TURISME – Article publicat a 4 de Desembre de 2016.

Veïns contra lobbies turístics?

L’Assemblea de Barris per un Turisme Sostenible (ABTS) va organitzar el passat cap de setmana una acció coordinada per protestar de nou contra el turisme de masses que viu la ciutat. Concretament van tallar el pas durant mitja hora a 6 autobusos turístics.

És la seva forma d’aixecar la veu davant d’un problema creixent en destins molt madurs com és el de Barcelona. En els mateixos, el turisme genera desequilibris per a la població local, que es veu desplaçada per l’embranzida de l’activitat turística.

Aquesta notícia serveix per introduir l’article del qual en sóc autor i que va ser publicat recentment a l’Informatiu l’Economista (pàgina 67 del document). Darrera del seu títol, analitzo l’evolució de l’anomenada economia col·laborativa des de les xarxes col·laboratives altruistes reunides sota aquesta denominació.

Els agents que conviuen en geografies i activitats deterrminades, troben diverses formes de pressionar a favor dels seus interessos. Podeu opinar al respecte.

Pablo Díaz LuquePABLO DÍAZ LUQUE – @pdiazluque

Professor dels Estudis d’Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Responsable d’assignatures de Turismo y TIC en el Grau de Turisme, i en Màster de Turisme Sostenible i TIC.

Doctor en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universidad de Málaga. Tesis Doctoral: “Metodología para la presencia de las zonas turísticas españolas en Internet. Las organizaciones de destinos turísticos”. Tesis amb Beca “Turismo de España” del Ministeri d’Economia. Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universidad de Málaga amb especialitats en Economia Pública i Economia Regional i Urbana.

Download (PDF, 98KB)

Estudis d'Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) Estudios de Economía y Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC)