Una aproximació a la recerca en responsabilitat social corporativa en el sector turístic

TURISME – Article publicat a 30 de Novembre de 2017.

Continuem amb les aportacions a Oikonomics. El darrer article del número 7 d’aquesta revista és obra de Lluís Garay. La seva contribució analitza les principals temàtiques del paradigma de la sostenibilitat aplicada al turisme, el seu origen, i el pas del concepte general a la seva aplicació en l’àmbit turístic.

La literatura sobre responsabilitat social corporativa (RSC) en el sector turístic sorgeix en gran mesura del paradigma del turisme sostenible, del qual ha extret l’interès per a equilibrar els impactes de l’empresa turística en els eixos ambiental, social i corporatiu. Les dues temàtiques que més referències han generat són el business case o la possible relació entre la seva introducció i la millora dels resultats de l’empresa i la relacionada amb el compromís amb els stakeholders.

A part, la literatura s’ha preocupat per altres temes com la tipologia de pràctiques implementades o la consecució d’un altre tipus de resultats a partir d’aquestes. En tots aquests camps hi ha encara un gran potencial de desenvolupament, alhora que també emergeixen noves temàtiques.

Si vols llegir l’article complet pots fer-ho al web de Oikonomics (CATES).

Lluís GarayLLUÍS GARAY

Professor dels Estudis d’Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Director del Màster en Responsabilitat Social de la Universitat Oberta de Catalunya. Expert en turisme: història del turisme, desenvolupament de les destinacions turístiques, productes turístics, turisme responsable.

Estudis d’Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) /

Estudios de Economía y Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC)