La importància de la Direcció de Recursos Humans a l’empresa

24 Febrer, 2020 direccion-de-rrhh

El món de la feina ha canviat dràsticament en l’última dècada, modelat per factors com una recessió econòmica brutal, avenços tecnològics i una nova generació de treballadors amb idees molt diferents de com hauria de ser l’ocupació, afectant la gestió de recursos humans en organitzacions de totes les mides.

Per adaptar-se a les demandes d’un mercat global canviant, el Màster Universitari en Direcció i Gestió de Recursos Humans en línia de la UOC proporciona als estudiants les competències i habilitats requerides en la direcció avançada de persones i l’organització de la feina, la capacitat d’adaptar-se als canvis tecnològics i de donar resposta a les necessitats de sostenibilitat de les empreses i organitzacions al segle XXI. Tot això des d’una visió interdisciplinar, amb aproximacions del management, la psicologia organitzacional i la perspectiva jurídica.

4 funcions clau de la Direccció de Recursos Humans

Si bé el paper i les funcions de la Direcció de RRHH pot diferir entre les organitzacions, sempre juga un paper important en les seves operacions quotidianes, de les que destaquen 4 funcions clau:

1. Funció social: Implementar mesures que responguin a les necessitats o reptes ètics i socials de l’empresa i els seus empleats. Això inclou qüestions legals com la igualtat d’oportunitats i la igualtat de salari per igual treball.
  2. Funció organitzativa: Accions que ajuden a garantir l’eficiència de l’organització. Això inclou la selecció i contractació de talent, la gestió del rendiment, l’aprenentatge i el desenvolupament del personal.
  3. Funció funcional: Establir directrius per mantenir el correcte funcionament dels recursos humans dins l’organització en el seu conjunt. Això inclou assegurar-se que tots els recursos de RRHH es destinin al seu màxim potencial.
  4. Funció personal: Ús de recursos per donar suport a les metes personals de cada empleat. Això inclou oferir l’oportunitat de desenvolupar les habilitats i competències que no només necessiten per als seus rols laborals sinó també per al seu futur.

El perfil més solicitat en Recursos Humans

D’acord amb l’Informe de empleo Addecco 2018, “les carreres de l’àrea juridicosocial es caracteritzen per l’elevat nombre d’estudiants que les cursen i també per ser les que més volum d’ofertes de feina reben”. Els candidats amb estudis de l’àmbit jurídic-social aglutinen quatre de cada deu ofertes (42,4%), en què les titulacions en Relacions Laborals i RRHH reben un 2,5% de les ofertes.

A més, segons l’Informe Los + Buscados del Futuro 2019, el Director/a de Recursos Humans és “la figura clau per dissenyar, prioritzar i establir les millors polítiques que aconsegueixin un equip integrat, compromès i totalment alineat amb els objectius de l’empresa”

Per tot això, el Màster en Direcció i Gestió de RRHH de la UOC està dissenyat per formar professionals amb una visió global innovadora i amb capacitat de lideratge, preparat per abordar la transformació d’una empresa, aconseguir el progrés competitiu i millorar el benestar dels treballadors.

Com s’estudia a la UOC?

Per ajudar-te a decidir per què hauries d’estudiar el Màster en Direcció i Gestió de RRHH de la UOC li hem demanat a una estudiant del Màster que ens expliqui la seva experiència:

berta-lorente

Berta Lorente es va graduar en 2017 en Psicologia de les organitzacions i RRHH a la Blanquerna (URL). Actualment treballa com HR Manager a Adiquímica, una empresa que pertany al sector químic i es dedica al servei i tractament d’aigües industrials. Diu que «des de sempre he sabut que volia treballar en el departament de persones».

• Per què vas decidir estudiar el MU en Direcció i Gestió de RRHH a la UOC?

Vaig decidir estudiar el MU en Direcció i Gestión de RRHH a la UOC perquè volia certificar la meva carrera professional amb un màster oficial i a més, ampliar les metodologies per aplicar al meu lloc de treball com HR Manager. Poder compatibilitzar la meva vida laboral amb la professional era una prioritat i estudiar en línia m’ha permès formar-me i alhora treballar.

• Què creus que ha aportat aquest Màster en la teva carrera professional?

El Màster en Direcció i Gestió de RRHH ha significat un progrés en la meva vida professional, m’ha donat més motivació i confiança. He pogut consolidar uns coneixements que havia après en el meu dia a dia laboral i m’ha permès tenir una visió global i vigent dels mitjans digitals aplicats al món dels RRHH.

A més, abans em semblava no tenir temps per llegir articles de l’àmbit dels RRHH, però ara he après a organitzar-me i sintetitzar tota la informació del món actual.

• Quina és la teva opinió sobre el sistema d’aprenentatge de la UOC?

Pertanyo a la generació Z i el fet de poder estudiar online amb la sofisticació de les TIC i mitjançant un dispositiu (iPad, mòbil, ordinador) m’ha permès agilitzar el procés d’aprenentatge. El temps que hagués dedicat anant presencialment a la universitat, l’he pogut dedicar aprendre més sobre la matèria de les assignatures.

La flexibilitat m’ha permès seguir la meva vida quotidiana i aprendre a planificar el dia sense perdre ni un minut. Absolutament recomanaria la UOC, s’adapta al ritme de les persones i el seu pla d’estudis és totalment actual.

• Ja per acabar, quins són els teus projectes actuals i futurs?

Per ara m’agradaria especialitzar-me en l’àrea de Talent and Development i centrar-me en el capital humà, que per a mi és el motor de qualsevol empresa. I en un futur, poder seguir desenvolupant-me com HRM i combinar-ho amb la docència vinculada a les persones, com podria ser la universitària en l’àrea de RRHH.

Sobre l'autor

Editora de Continguts dels estudis d'Economia i Empresa de la UOC