Quan he de comprar el meu bitllet d’avió?

RICARDO FLORES-FILLOL

/ECONOMIA – 28 de març de 2019

plane ticket

Les aerolínies estableixen moltes tarifes per a cada vol que, a més a més, varien de forma permanent. És un procés complex on, a més a més, hi ha llegendes urbanes i mites que augmenten la confusió dels consumidors.

Aquest post ens ajuda a entendre el mecanisme que utilitzen les aerolínies per determinar el seu preu, que es basa en una doble discriminació de preus: estàtica (perquè hi ha un menú de preus) i dinàmica (perquè els preus varien amb el pas del temps).

Una vegada entès aquest mecanisme, sabrem com evolucionen els preus dels vols i podrem esbrinar quin és el millor moment per a comprar un bitllet d’avió.

Podeu accedir a l’article original: Cuando debo comprar mi billete de avión

*Ricardo Flores-Fillol és Consultor de Microeconomia dels Estudis d’Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC)