El Projecte TeSLA permetrà verificar l’autoria de les PAC

PAU CORTADAS

ECONOMIA – 31 de gener de 2019

El sistema TeSLA utilitza eines com la detecció i la verificació de rostre i veu, així com de patrons d’escriptura per confirmar l’autenticitat i l’autoria en models d’aprenentatge online.

eye recognition

Qui sap si aquesta sessió de proves finals, que tot just han acabat fa una setmana, serà una de les darreres que es fan presencialment. I així podria ser si el Projecte TeSLA es fa realitat.

No fa tant de temps que el què ara es diuen Proves de Síntesi s’anomenaven Proves de Validació, en què l’estudiant es presentava a respondre unes preguntes simplement per validar si era realment l’autor o no de les PAC virtuals que havia anat lliurant al llarg del curs. Això ja forma part del passat, però encara no tenim prou eines per estar segur que qui treballa durant el curs és l’estudiant i que, a més, ho fa seguint èticament les regles que imposa cada professor. Aquests dubtes generen una pèrdua de credibilitat de l’avaluació virtual.

Per tal de validar l’autoria de les PAC, s’està desenvolupant el TeSLA, un projecte interuniversitari que s’ha dut a terme els darrers semestres i que, de manera progressiva, s’ha anat testejant en multituds d’assignatures.

En el marc dels estudis d’Economia i Empresa de la UOC, i concretament des de l’assignatura de Mercats i Conducta, s’ha participat en gairebé totes les edicions de les proves pilot i es preveu que el projecte finalitzarà el març de l’any 2020.

Si voleu saber-ne més, en el següent enllaç teniu una entrevista a la Dra. Anna Guerrero, coordinadora del Projecte.

*Pau Cortadas és professor dels Estudis d’Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).