El futur de les pensions

El proper 26 de novembre a les 15:30h, des de l’àmbit d’Economia dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC, s’organitza una jornada dedicada a analitzar el futur de les pensions, amb la participació de tres ponents que enfocaran el debat des d’òptiques diferents, encara que necessàriament complementàries.

jornada pensions UOC

La provisió pública de pensions respon a un pacte intergeneracional construït en un sistema de repartiment: les pensions es financen amb les cotitzacions aportades pels afiliats del moment. El desfavorable escenari demogràfic, un dels elements determinants de la despesa, ha esdevingut l’excusa perfecta per impulsar una vigorosa activitat reformadora, justificada en la necessitat de garantir l’equilibri futur del sistema.

L’arquitectura de les reformes impulsades ha dirigit tota l’atenció a l’àmbit de la despesa, a fi d’apuntalar la seva viabilitat sobre dos pilars fonamentals: les pensions futures no haurien de ser tan elevades ni tan expansiva l’evolució de les pensions existents. Mentrestant, i lluny encara del publicitat cataclisme demogràfic, el fons de reserva de la Seguretat Social ja ha passat a millor vida, malgrat l’ època de bonança laboral existent.

Mentre el remor de fons persisteix i els responsables polítics reiteradament criden a refer el Pacte de Toledo, creix la insatisfacció dels jubilats amb l’evolució de les pensions actuals i la incertesa social sobre el futur de les pensions continua lluny d’esvair-se. Posar un xic de claror enmig d’aquesta cerimònia de la confusió esdevé doncs un objectiu ineludible de la jornada.

Jornada pensions gif

Si esteu interessats en assistir a la Jornada podeu inscriure-us gratuïtament a través d’aquest enllaç:

Una mirada polièdrica al futur de les pensions

JOSEP LLADJosep_LladosÓS

Professor dels Estudis d’Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Expert en economia internacional, política econòmica, economia regional i urbana, sistemes d’innovació, hisendes territorials, models de negoci a internet i geografia econòmica.