Economia col·laborativa. L’eterna lluita entre el benefici social i l’econòmic.

ECONOMIA – Article publicat a 9 de novembre de 2018.

El passat 22 d’octubre es va realitzar al Col·legi d’Economistes de Catalunya la Jornada acadèmica anual dels Estudis d’Economia i Empresa.

A més de lliurar els premis als millors Treballs Finals de Graus i Màsters, vam comptar amb la intervenció d’Albert Cañigueral, expert internacional en consum col·laboratiu, qui va fer una exposició sobre els eixos que sostenen la denominada ‘era col·laborativa’.

En la seva xerrada va ressaltar el difícil equilibri entre el vessant social de compartir béns i el benefici que en poden/volen treure algunes empreses.

Un dels punts de conflicte actual són les motocicletes tipus eCooltra i Scoot, que utilitzen un bé públic com són les voreres i els aparcaments al carrer per aparcar les motos i sense cap tipus de contraprestació.

En aquesta notícia, per exemple, es recull el malestar dels veïns de Barcelona per la proliferació d’aquest tipus de plataformes de transport col·laboratiu que operen sense que hi hagi una regulació limitadora.

I vosaltres, què en penseu? Ens encantaria poder generar un debat mitjançant comentaris a continuació.

Pau Cortadas GuaschPAU CORTADAS

Professor dels Estudis d’Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Doctorand del programa de Doctorat en Societat de la Informació i el Coneixement de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Máster en Societat de la Informació per la UOC i Llicenciat en Economia per la Universitat de Barcelona. Des de 2001 és Professor de l’àrea de Fonaments d’Economia dels Estudis d’Economia i Empresa (UOC).